Expertul american în branding personal Kaplan Mobray spunea că, pentru unii oameni, brandul lor este o chestiune de guess (ghicit)…
Se spune despre Guess că este unul din cele mai recunoscute branduri din lume în ceea ce priveşte calitatea produselor, creativitatea promovării şi capacitatea de a populariza noi trenduri şi stiluri glam. Cei care pot explica succesul acestui brand sunt puţini, fiind considerat, de altfel, foarte scump.
Prin reclame video
Guess e un brand american de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii de lux şi a fost fondat de fraţii Marciano (originari din Maroc şi crescuţi în Franţa) în 1981, în California. Primul lor produs a fost o pereche de blugi pentru femei, cu trei stiluri de fermoare, numiţi Marilyn! Bucurându-se de un mare succes pe piaţă, compania a introdus o linie de blugi pentru bărbaţi în 1983, iar în 1984 o linie de ceasuri şi una pentru copii „Baby Guess”.
Încă din 1982, compania şi-a început campania de promovare prin reclame video, introducând în 1985 reclamele alb-negru, devenite un simbol în promovarea brandului Guess. Unele dintre cele mai populare supermodele, care au fost imaginea brandului sunt Claudia Schiffer, Adriana Lima, Anna Nicole Smith şi Laetitia Casta.
Sofisticat şi scump
În anii `80, Guess devenea unul dintre cele mai populare branduri de blugi, popularitatea sa scăzând treptat în anii `90, în favoarea altor companii precum Calvin Klein, Disel sau Tommy Hilfinger. La începutul anilor 2000, compania a trecut printr-o transformare, schimbându-şi imaginea şi stilul, cu scopul de a atrage noi fani, în special din rândul adolescenţilor. Reclamele Guess au trecut astfel de la tematica controversată, la cea sexistă. Compania lansa în 2004 un sub-brand de îmbrăcăminte de lux, Guess by Marciano, sexy, sofisticat şi scump. Noua femeie propusă de Gue