Scris de Valentin Rusu - Ce fel de învăţământ este preferabil pentru copiii cu probleme? La această întrebare, dar şi la multe altele, se va răspunde la o întâlnire cu totul specială, la Timişoara. În data de 22 noiembrie 2013, la ora 10:00, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,D. Ciumăgeanu’’ Timişoara va organiza, la Casa Adam Muller Guttenbrunn, a II-a ediţie a simpozionului naţional „Societatea românească, societate incluzivă”, sub înaltul patronaj al Ministerului Educaţiei Naţionale.
Centrul din Timişoara şcolarizează elevi cu deficienţe mintale, sindrom Down, autism, sindromul Asperger, iar în cadrul evenimentului mai sus menţionat, elevii centrului vor susţine un program artistic.
Organizatorii doresc ca Simpozionul „Societatea românească, societate incluzivă’’ să aducă noi argumente în sprijinul unui demers educaţional de înaltă ţinută şi să valorifice experienţele inovative ale cadrelor didactice. „În România, ultimul deceniu a însemnat şi desfiinţarea unui număr mare de şcoli speciale, încercându-se integrarea copiilor cu probleme în şcolile de masă. O fi bine? O fi rău? Rezultatele sunt încă greu de apreciat. Disputa învăţământ special vs. învăţământ de masă va mai dura mult timp şi bine ar fi ca învingător să fie doar copilul cu nevoi speciale. Cu speranţa unui viitor mai bun pentru aceşti copii, cadrele didactice de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu doresc ca întâlnirea pe care v-o propun în cadrul simpozionului Societatea românească, societate incluzivă, să aducă noi argumente în sprijinul uneia sau alteia dintre cele două forme de învăţământ, invăţământul special şi învâţământul de masă, şi să aducă, de asemenea, soluţii la problemele cu care se confruntă dascălii care lucrează cu elevi cu nevoi speciale şi nu numai, contribuind astfel la îmbunătăţirea procesului instructiv-educativ”, stă postat pe pagina de Fac