Directorul Muzeului Judeţean Mureş, Soos Zoltan, a anunţat miercuri, 6 noiembrie, iniţierea unui program-pilot pentru elaborarea unui manual şcolar, care să îmbine experienţa practică a muzeografilor din domeniul ştiinţelor naturii cu metodele didactice, anunţă Agerpres. “Deocamdată noi iniţiem nişte programe-pilot care să încerce să combine cunoştinţele noastre practice cu metodele de predare de la şcoli şi o să vedem în ce măsură materialul din manuale confruntat cu realitatea din colecţii, din muzee, din natură se pot combina. Ar trebui pus accent pe experienţa copilului, cum îşi poate verifica acea experienţă în realitate. La noi nu se pe pune accent pe asta, se pune pe cantitate, să înghită copilul cât mai mult, luăm o pâlnie şi turnăm tone de cărţi în capul unui copil fără să ne pese dacă a înţeles ceva din ele”, a precizat Soos Zoltan.
Calitatea, mai importantă decât cantitatea Potrivit acestuia, prin programul-pilot se încearcă ajutarea sistemului de învăţământ românesc să devină interactiv, pentru a se renunţa la cantitate în favoarea calităţii şi nu exclude posibilitatea să se ajungă în final la formularea unei propuneri concrete către Ministerul Educaţiei Naţionale. “Avem un sistem de învăţământ moştenit din comunism, care se axează pe cantitate şi nu pe calitate – în care nu vrem să înţeleagă copilul, vrem doar să bifăm o activitate şi acest lucru trebuie schimbat cumva. Având Reţeaua Naţională a Muzeelor cu o experienţă vastă, plus experienţele noastre, aşteptăm să vină cât mai mulţi profesori să verificăm într-adevăr cum funcţionează. Poate ajungem într-un an, doi, să facem propuneri la Ministerul Învăţământului pentru schimbarea manualelor ca să nu fie axate pe cantităţi, să fie mai clare şi mai inteligibile pentru copii”, a mai arătat Soos Zoltan. Totodată, directorul Muzeului Judeţean Mureş a susţinut că deocamdată muzeografii mureşeni se