Starea absenteismului în şcolile din România a devenit un fenomen îngrijorător, iar datele publicate de inspectoratele şcolare arată că unii elevii preferă chiulul, în detrimentul educaţiei. Acolo unde, bunul simţ şi respectul faţă de norme şi regulamente încetează, profesorii trebuie să aibă la îndemană instrumente de constrângere eficiente. Cum poţi determina un elev de clasa a IX-a sau a X-a, care face zeci de absenţe chiar din prima lună de şcoală, să vină la şcoală, în timp ce părintele lui nici nu ştie în ce clasă învaţă. Greu de îndreptat acestă meteahnă pentru că, la adolescenţă, tentaţiile sunt la tot pasul şi tinerii devin uşor coruptibili.
în acestă privinţă, atragerea tânărului către şcoală, ar trebui să constituie un obiectiv comun al dascălilor, al părinţilor şi al tuturor membrilor unei comunităţi. De ce nu se întâmplă acest lucru, de ce o parte dintre elevi confundă şcoala cu sala de biliard sau inter-netcafe-ul, rămâne o problemă nerezolvată? (Nu este cazul acelor copiii care nu frecventează şcoala datorită dificultăţilor materiale din familie). Absenteismul şcolar este un fenomen destul de frecvent faţă de care îşi manifestă interesul nu doar inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ. Acţiuni pentru prevenirea şi combaterea acestui fenomen sunt desfăşurate în ultimii ani şi de poliţişti, în judeţul nostru, zeci de poliţişti participând la activităţi de acest gen. Una dintre acţiuni a fost desfăşurată zilele trecute, cu participarea directă a poliţiştilor din structurile judeţene şi teritoriale de ordine publică, investigaţii criminale şi poliţie rutieră. Cu această ocazie, au fost depistaţi zeci de elevi care absentau în mod nejustificat de la cursuri, în acest sens, fiind înaintate informări către unităţile şcolare. Totodată, prin acţiunile desfăşurate, poliţiştii au urmărit prevenirea şi combaterea delincvenţei juvenile şi victimiz