Părinţii elevilor nu mai participă la şedinţele organizate de unităţile de învăţământ, de altfel şi în familie comunicarea este deficitară, ceea ce afectează comportamentul şi evoluţia copiilor. Pentru a găsi soluţii la aceste probleme, cadrele didactice de la Liceul Tehnologic „Tudor Arghezi“ din Craiova au iniţiat proiectul Grudving „Consolidarea cooperării şcoală - familie - comunitate. Schimb de experienţa şi de bune practici. Studii de caz. Concluzii“. Ieri a avut loc prima întâlnire cu specialişti în domeniul comunicării din Austria, Turcia, Danemarca şi Italia, pentru a identifica principalele cauze ale lipsei de comunicare dintre părinţi şi şcoală.
„Ideea proiectului a apărut încă din toamna anului trecut, din dorinţa de a realiza o mai strânsă colaborare şcoală-familie, pentru că noi fiind profesori ştim exact cu ce ne confruntăm, mai ales la nivelul liceului, când atenţia părinţilor nu se mai concentrează asupra copiilor, lăsându-i să se descurce. Eu am fost dirigintă şi mereu şi am avut serii la care părinţii spuneau că nu pot participa la şedinţele anunţate, deoarece sunt la muncă sau necesită cheltuieli de transport pentru a veni aici din mediul rural. Dintr-o clasă de 28 de elevi, la şedinţă erau prezenţi mai puţin de jumătate. Iar în condiţiile în care noi, Liceul «Tudor Arghezi», organizăm lunar şedinţe cu părinţii chiar era o problemă pentru că nu reuşeam să comunicăm cu ei aşa cum ne-am fi dorit. Am iniţiat proiectul din dorinţa de a consolida cei trei factori cheie, şcoală - familie - comunitate, implicaţi în procesul educaţional, pentru că şcoala fără familie nu poate rezolva toate problemele“, a precizat Anca Bărbulescu, coordonatorul proiectului.
Vor merge la cursuri
Proiectul iniţiat la nivelul Liceului „Tudor Arghezi“ din Craiova are ca obiectiv realizarea unor cursuri la care să participe atât cadre didactice, cât şi păr