Propulsorul 1.2 TCe 120 CP transformă Duster în cea mai puternică Dacie de pînă acum. Pentru tracţiunea integrală este în continuare nevoie de versiunea diesel 1.5 dCi 110 CP.
Dacă cineva îşi făcea griji că Dacia ar putea devia de la filosofia costurilor reduse, noul Duster lămureşte lucrurile: da, Dacia evoluează şi aduce dotări şi tehnologii noi, însă face asta păstrînd în permanenţă un ochi pe tabelul costurilor.
Cea mai importantă noutate adusă de Duster facelift este motorul pe benzină 1.2 TCe de 125 de cai-putere. Nu are acelaşi consum ca un 1.5 dCi (90 sau 115 cai- putere), însă nici nu sare calul (6,2 l/100 km declaraţi), iar în plus compensează prin dinamica oferită şi sunetul pe alocuri sportiv care poate părea bizar pe un Duster la început.
Chiar dacă suspensiile sînt moi, maşina este sigură în viraje. De fapt, e atît de sigură încît nu comportamentul ei te va ţine în frîu, ci faptul că scaunele oferă atît de puţină susţinere laterală încît vei ajunge să cauţi consola centrală şi portiera din stînga cu genunchii.
Iar cum consola centrală este foarte abruptă, genunchiul drept va sfîrşi bîjbîind prin aer la un viraj de stînga mai energic.
Din raţiuni economice, nu există deocamdată o versiune 1.2 TCe 4x4, însă Dacia a promis tracţiune integrală şi pentru o motorizare pe benzină cu "un motor superior". Iar asta este o veste bună, pentru că Duster chiar e un vehicul capabil în off-road.
Ce ne-a plăcut
- motorul 1.2 TCe, 125 CP, noutatea absolută a Duster-ului
- butoanele pentru controlul geamurilor electrice se află pe portiere
- termometrul şi ornamentul pentru ţeava de eşapament
- volumul portbagajului este foarte bun, avînd un spaţiu util de 475 de litri, care poate fi extins la 1.636 prin rabatarea banchetei
- dacă pliezi şi scaunul pasagerului din dreapta, se pot încărca obiecte de pînă la 2