„Fashion and quality at the best price” („Modă şi calitate la cel mai bun preţ”), un concept de business al unei companii care a devenit, de-a lungul timpului, foarte cunoscută.
În 1947, în localitatea Västerås din Suedia lua naştere magazinul care stă la temelia imperiului H&M: Hennes (cuvântul înseamnă în suedeză „a/al ei”). În anul 1947 s-a născut şi fiul lui Erling Persson, Stefan, cel care în prezent conduce imperiul H&M.
Pentru vânătoare şi pescuit
Erling Persson (1917- 2002) este fondatorul, iar inedit este faptul că el a început să cocheteze cu “lumea afacerilor” în adolescenţă când, împreună cu un prieten, a întemeiat în Stockholm un magazine…de papetărie. Pentru ceea ce avea să devină mai târziu un imperiu, Persson a a avut ca sursă de inspiraţie magazinele americane, mai precis Macy’s şi Barney’s, pe care le-a descoperit în timpul unei călătorii în SUA. Astfel, suedezul a început să vândă în cadrul magazinului Hennes îmbrăcăminte pentru femei.
În anul 1952, Persson deschide un magazin Hennes în Stockholm, iar în 1964 începe extinderea pe pieţele internaţionale. Prima pe listă va fi Norvegia. În 1968, Persson avea să cumpere magazinul Mauritz Widforss, din Stockholm, specializat în comercializarea de echipamente pentru vânătoare şi pescuit. Persson a început să vândă atât haine pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, iar noul magazin a primit numele Hennes&Mauritz. Pe scurt, H&M. În prezent cea mai mare şi mai populară reţea de retail din lume.
A continuat
Au urmat magazine în Danemarca, Germania, Elveţia şi Marea Britanie, iar în anii `90 compania s-a extins pe restul pieţelor europene, respective cele din Austria, Belgia, Franţa, Spania, Portugalia şi Polonia. Extinderea celei mai mari şi mai populare reţele de retail din lume a continuat cu inaugurarea primului magazin din Statele Unite, deschis pe Fifth Ave