Agenţia Naţională de Administrare Fiscală /ANAF/ a trimis în prima decadă a lunii octombrie adrese unui număr de peste 600.000 de firme, scopul acţiunii fiind doar de atenţionare privind declararea şi plata impozitelor, a precizat joi Ion Busuioc, director în cadrul ANAF, la conferinţa 'Cum de organizăm când ANAF se reorganizează?'.
Acţiunea este o premieră în România, iar ANAF a selectat din baza de date a contribuabililor peste 600.000 de firme, exceptând persoanele fizice şi instituţiile publice, cărora le-a transmis scrisori nesemnate şi neştampilate, prin care erau atenţionate să declare şi să plătească impozitele şi taxele, dacă nu au făcut acest lucru până la acel moment, înainte de inspecţia fiscală sau de procedura de executare silită.
'Adresa nu este semnată pentru că nu reprezintă un act administrativ fiscal (...) Altfel, cineva ar fi înţeles s-o conteste şi atât ne-ar mai fi trebuit să ne trezim cu câteva sute de mii de contestaţii, că inspecţia fiscală abia s-a terminat acum două luni, spre exemplu, şi de ce mai trimitem o nouă adresă', a spus directorul ANAF.
El a menţionat că în adresele trimise era precizat că, dacă impozitele şi taxele au fost declarate şi plătite, firmele nu trebuie să mai întreprindă nimic.
În legătură cu temerile unor contribuabili referitoare la faptul că în adrese se spunea 'aţi fost selectaţi din baza de date', Busuioc a explicat că a avut loc într-adevăr o selecţie, dar care nu se referea la existenţa unor obligaţii de plată, ci la eliminarea persoanelor fizice, instituţiilor publice şi companiilor de stat.
'La companiile de stat, dacă trimiţi la CFR şi vine să ia banii din buget să-şi plătească datoriile, ce-am rezolvat?', a spus oficialul ANAF, întrebat de jurnalişti de ce au fost eliminate companiile de stat.
În luna octombrie, încasările ANAF au