Peste trei saptamani se va dezlantui haosul. Dincolo de site-uri blocate si cozi in magazine, a treia editie a Black Friday in Romania se anunta una mai agitata decat precedentele. Vezi cum se pregatesc curierii sa faca fata afluxului de comenzi.
Pentru compania de profil DPD Romania, febra pregatirilor de Black Friday a inceput in urma cu peste doua luni.
Anticipand o crestere a livrarilor cu 50% fata de o perioada normala, aceasta isi pregateste din timp curierii care vor fi angajati special pentru acest eveniment.
Dupa ce au fost luati cam pe nepregatite de anvergura evenimentului in 2012, reprezentantii firmei de curierat au tras anumite invataminte. “Avem deja incheiate contracte pe perioada determinata. Subcontractorii nostri fac training cu noii curieri”, spune Alin Gherman, directorul comercial al companiei.
El considera ca atat retailerii cat si clientii vor fi mai pregatiti anul acesta pentru Vinerea Neagra, astfel incat vor intelege ca “nu poti sa gestionezi intr-o zi colete cat livrezi in doua saptamani”. Ca si la editiile precedente, cele mai multe comenzi sa vina din zona IT&C, unde rata de retur este de numai 1-2%, avand in vedere ca livrarile se fac in maxim cateva zile, estimeaza Gherman.
Spre comparatie, rata de retur in domeniul fashion ajunge sa fie si de 10 ori mai mare, tinand cont de comportamentul de consum impulsiv pentru astfel de produse si de faptul ca livrarea se face in doua saptamani.
Pentru Black Friday se pregateste din timp si compania de curierat Fastius. “Cresterile de volum pot fi de 25-30 % versus o perioda obisnuita, iar clientii isi doresc sa nu resimta incarcarea noastra in termenii de expediere”, spune Ciprian Pulpa, managerul executiv al companiei.
El afirma ca in fiecare an, importanta acestui eveniment creste pentru consumatorii final