Veniturile companiilor Romtelecom şi Cosmote România au cunoscut scăderi, în primele nouă luni ale anului 2013, informează OTE. Astfel, potrivit cifrelor publicate într-un raport citat de mass-media, compania Romtelecom a înregistrat venituri de 446,8 milioane euro, cu 4,9% mai mici faţă de cele din 2012. De asemenea, compania de telefonie mobilă, Cosmote România, al treilea jucător din piaţă, a obţinut venituri mai mici cu 3,9% în aceeaşi perioadă a anului, comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2012. Conform comunicării celor două companii, în trimestrul al treilea 2013, Romtelecom şi-a menţinut poziţia stabilă pe piaţă, raportând venituri de 152,6 milioane de euro, cu 0,6% mai reduse faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce priveşte compania Romtelecom, scăderea abonaţilor de voce s-a stabilizat la 3,8% în trimestrul al treilea 2013, mai mică decât cea raportată pentru trimestrul al doilea al aceluiaşi an. Rata de penetrare a serviciilor de internet în baza de clienţi de voce ai Romtelecom a crescut, ajungând la 55%, în timp ce serviciile TV au înregistrat o rată de penetrare de 58% din baza serviciilor de voce.
Cea mai mare rată de creştere a veniturilor (221% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut) a fost înregistrată de soluţiile ITC. În acelaşi timp, numărul clienţilor TV a crescut cu 7,2%, iar cel al abonaţilor la internet cu 4,8% faţă de trimestrul al treilea din 2012.
Pentru Cosmote România, trimestrul al treilea al anului curent a adus venituri totale de 116 de milioane de euro. Totoodată, EBITDA pro-forma (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a atins valoarea de 33 milioane euro, în scădere cu 3,5% comparativ cu perioada de referinţă a anului trecut 2012, anunţă compania. Potrivit acesteia, la finalul lunii septembrie 2013, numărul total de clienţi ai Cosmote România a fost d