Manageri din staff-ul Ford Motor Company şi Ford Europa ne-au vizitat ieri-dimineaţă la redacţie. Preşedintele organizaţiei filantropice a Ford (Ford Motor Company Fund and Community Services) din SUA, Jim Vella, a fost însoţit de Benna Deese, manager-coordonator internaţional în cadrul Ford Motor Company, de Hans Heister, managerul Ford Fund Europa, de Cristian Gaginsky, manager relaţii guvernamentale în cadrul Ford România, şi de Ana Maria Timiş, purtător de cuvânt al Ford România.
Jim Vella ne-a acordat un interviu, vorbindu-ne despre importanţa implicării companiilor în campaniile de responsabilitate socială, în special pentru comunităţile în care aceste firme îşi desfăşoară activitatea.
Gazeta de Sud: Care este scopul vizitei dumneavoastră în România?
Jim Vella: Obiectivul acestei vizite este acela de a vedea fabrica Ford din Craiova şi de a purta nişte discuţii la nivelul comunităţii din Craiova, cu liderii de aici.
GdS: Ce este Ford Fund Comunity şi în ce fel ajută societatea?
J.V.: Ford Fund reprezintă partea filantropică a companiei noastre. Suntem fundaţia companiei şi responsabilitatea noastră este aceea de a interveni şi de a încerca să ajutăm comunităţile acolo unde Ford este prezent.
GdS: Ce aţi făcut până acum în comunităţile în care Ford are fabrici?
J.V.: Programele noastre se concentrează pe câteva direcţii, şi acestea ar fi în zona de educaţie, în cea de sănătate, de siguranţă auto şi, nu în ultimul rând, un corp al voluntarilor. Aşadar, lucrăm cu şcolile, acolo unde îi învăţăm pe copii să citească. Lucrăm cu tinerii, pentru care am gândit programe prin care îi învăţăm, îi educăm să conducă în siguranţă şi lucrăm cu lideri din comunităţile locale - şi mă refer aici la medici, la poliţişti, la autorităţi - acolo unde este nevoie de a interveni în acea comunitate şi a ajuta.
GdS: În ce fel doriţi să vă im