“Imi place sa cred ca a iubi pe cineva inseamna sa-i placi si punctele slabe, iar noi am reusit sa ne apreciem fiecare inclusiv slabiciunile”, imi spune Jean-Pierre Vigroux, 59 de ani, unul dintre cei mai influenti consultanti din piata de consultanta. Managing partner la Mazars Romania, Jean-Pierre Vigroux (foto sus) este unul dintre expatii care cunoaste foarte bine piata romaneasca: a venit in Bucuresti in 1991, ca partener la Coopers & Lybrand, apoi a condus biroul local al PricewaterhouseCoopers, iar din 2008 administreaza operatiunile Mazars.
Il intalnesc pe Jean-Pierre Vigroux in cadrul unui interviu dublu alaturi de René Schöb, cel care anterior fuziunii Mazars-Adevaris a fost managing partner Adevaris si acum conduce departamentul de taxe al Mazars, iar discutia incepe cu o minge ridicata la fileu celor doi consultanti: “Care este principala slabiciune pe care o percepeati fiecare dintre voi la cealalta companie?”. “Un punct slab al celor de la Mazars era, in opinia mea, ca nu sunt atat de puternici pe zona de taxe, un gol pe care il acoperim deja dupa fuziune”, raspunde elvetianul René Schöb, consultant specializat in fiscalitate. Cat despre parti mai bune, el ii simtea pe fostii rivali de la Mazars ca fiind foarte puternici in piata de audit, cu o abordare personala in relatia cu clientii. De cealalta parte, Jean-Pierre Vigroux raspunde printr-o gluma care ascunde, totusi, un talc despre rigoarea si chibzuinta specifice organizatiilor elvetiene. “Slabiciunea companiei Adevaris era ca angajatii isi plateau cafeaua de la birou, lucru care nu se mai intampla dupa fuziune. Cafeaua este gratuita la Mazars!”, zambeste consultantul francez care subliniaza trei avantaje competitive ale Adevaris: seriozitatea specifica unei companii germane, expertiza pe taxe si experienta profesionala in domeniul succesiunilor.
Cele doua parti au inceput sa discute