Mai are Cornelius Gurlitt, octogenarul din Munchen în apartamentul căruia s-au găsit opere de artă confiscate de nazişti în valoare de 1 miliard de euro încă o locuinţă în acelaşi oraş? Investigatorii nu cred asta. Dar Galeriile Lempertz furnizează cotidianului Abendzeitung o informaţie cel puţin interesantă. Vizionarea tabloului “Dresorul de lei”, semnat de Max Beckmann, a făcut-o unul dintre reprezentanţii săi într-o altă locuinţă din Munchen. Cornelius Gurlitt l-a primit pe reprezentantul Lempertz acolo. In afara operei care urma să fie scoasă la licitaţie, în respectiva locuinţă nu existau alte opere de artă, era doar mobilă, spun cei de la Lempertz. Dar nu vor să ofere presei adresa respectivă. Spun doar că era în sudul oraşului şi că era un apartament curat şi ordonat. In plus, nici nu ştiu dacă îi aparţinea lui Gurlitt.
După toate conservele vechi de 30 de ani, deşeurile, gunoaiele şi tot ce era în apartamentul din Munchen-Schwabing în care s-au găsit cele 1.406 tablouri, s-ar fi părut că Gurlitt a trăit acolo zeci de ani. Cea de-a doua proprietate pe care acesta o are, o căsuţă în Salzburg, Austria, pare nelocuită de multă vreme. Arată mai mult a depozit, decât casa unui bogat negustor de artă, scrie revista germană Focus, cea care a adus bomba despre comoara din apartament.
Jurnaliştii speculează că a doua locuinţă din Munchen ar doar una la care Gurlitt avea acces. Un loc “neutru”, unde nu erau stocate alte opere de artă, doar se purtau negocieri. Probabil din precauţie folosea acel apartament.
Procurorul din Augsburg nu a vrut să spună o vorbă despre misteriosul apartament. Nici măcar dacă ştie despre existenţa lui şi dacă a fost percheziţionat.
O rudă de-ale lui Gurlitt, mai îndepărtată, care locuieşte la Hofgarten, declară că nu are cunoştinţă despre acest apartament.
Tabloul prezentat de Gurlitt pentru l