Parcul de distracţii Disneyland din Paris, prima destinaţie turistică privată din Europa, a pierdut în 2013 peste un milion de vizitatori, din cauza crizei care a afectat veniturile consumatorilor, a anunţat, joi, dezvoltatorul parcului.
După ce, în 2012, s-a înregistrat un număr record de vizitatori, în urma festivităţilor organizate cu prilejul împlinirii a 20 de ani de la deschiderea Disneyland Paris, anul acesta, numărul de turişti a scăzut până la 14,9 milioane, cifră înregistrată până la sfârşitul lunii septembrie.
Cifra de afaceri a companiei Euro Disney, care exploatează parcul de distracţii amplasat lângă Paris, în Marne-la-Vallée, a scăzut, prin urmare, cu 1,1%, ajungând la 1,31 miliarde de euro.
Pe de altă parte, Euro Disney şi-a redus pierderea netă cu 25%, dar numai datorită refinanţării datoriilor, acordată de compania mamă, Walt Disney Company.
"Anul 2013 a fost dificil pentru industria turismului şi a distracţiilor din Europa", a precizat directorul general al Euro Disney, Philippe Gas.
Gradul de frecventare a celor două parcuri tematice Disneyland şi Walt Disney Studio a scăzut cu 7%, iar gradul de ocupare a hotelurilor s-a redus cu 4,7%, ajungând la 79,3%.
Reducerea gradului de frecventare este mai ales o consecinţă a scăderii numărului de vizitatori francezi (600.000), în special din zonele învecinate, dar şi spanioli şi italieni.
Numărul cel mai mare de vizitatori străini a provenit din Marea Britanie, aceştia reprezentând 14% din totalul clienţilor, după francezi (51%) şi germani. Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »