Twitter a atras 1,82 miliarde de dolari în cadrul ofertei publice iniţiale în urma căreia acţiunile companiei vor fi listate pe bursa de la New York, capitalizarea de piaţă a reţelei de microblogging fiind astfel de 14,2 miliarde de dolari.
Compania a plasat miercuri 70 milioane de acţiuni la 26 de dolari pe unitate, după ce a majorat în două rânduri preţul ţintă pe fondul cererii solide din partea investitorilor, transmite Bloomberg.
Capitalizarea de piaţă a companiei este echivalentă cu de 12,4 ori vânzările estimate pentru anul viitor, de 1,14 miliarde de dolari, potrivit estimărilor analiştilor.
Acţiunile Twitter sunt astfel mai scumpe decât cele ale Facebook, având în vedere că valoarea de piaţă a celei mai mari reţele de socializare depăşeşte de 11,6 ori vânzările estimate pentru 2014.
Twitter va debuta joi pe bursa de la New York.
Compania a stabilit iniţial un interval indicativ de preţ de 17-20 dolari pentru oferta publică iniţială, pe care l-a majorat apoi la 23-25 dolari şi, în final, la 26 dolari.
Directorul geneal al Twitter, Dick Costolo, a îndreptat atenţia investitorilor către creşterea rapidă a veniturilor, care au urcat de peste două ori în fiecare an. Compania nu a trecut însă pe profit şi nu a prezentat niciun plan care vizează un rezultat financiar pozitiv.
Prin suma atrasă, de 1,82 miliarde de dolari, Twitter a reuşit a treia mare listare din industria IT după cele ale Facebook şi Google. Facebook a atras anul trecut 16 miliarde de dolari înainte de exercitarea opţiunilor de suprasubscriere de către investitori, iar Google a obţinut 1,9 miliarde de dolari prin oferta publică iniţială derulată în 2004 la New York.
Oferta Twitter a fost coordonată de Goldman Sachs, Morgan Stanley şi JPMorgan Chase.
Twitter a înregistrat pierderi de 64,6 milioane de dolari în trimestrul al treilea, faţă de 21,6 mil