Romtelecom a afişat venituri de 152,6 milioane euro în trimestrul III, cu 0,6% sub nivelul din perioada similară a anului trecut, crescând pe TV şi internet şi scăzând pe telefonie.
„În acest trimestru, Romtelecom a continuat să raporteze rate de creștere în principalele zone de interes strategic. Astfel, concentrarea companiei asupra segmentelor de televiziune si Internet se reflectă în creșterea numărului de clienți, în timp ce, pe segmentul dedicat companiilor, Romtelecom și-a consolidat poziția ca jucător ITC important”, a declarat Anastasios Tzoulas, Chief Financial Officer Romania.
Conținutul TV în exclusivitate și, în special, canalele HD relevante au avut impact în creșterea numărului de clienți TV, cu 7,2%, și a veniturilor corespunzătoare, cu 8,2% în trimestrul al treilea 2013, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile din serviciile de Internet au crescut cu 3,8% în T3 2013, iar numărul de abonați a înregistrat, de asemenea, o tendință ascendentă de 4,8% față de T3 2012. Astfel, numărul clienților de Internet a depășit 1,23 milioane în T3, respectiv 1,32 milioane pentru TV, iar cel al abonamentelor a ajuns la peste 4,8 milioane.
Scăderea abonaților de voce s-a stabilizat la 3,8% în trimestrul al treilea 2013, mai mică decât cea raportată pentru T2 2013. Ca furnizor de pachete de servicii, rata de penetrare a serviciilor de Internet în baza de clienți de voce ai Romtelecom a crescut, ajungând la 55%, în timp ce serviciile TV au înregistrat o rată de penetrare de 58% din baza serviciilor de voce.
Cea mai mare rată de creștere a veniturilor (221% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut) a fost înregistrată de soluțiile ITC, reflectând astfel eforturile Romtelecom de a-și consolida poziția de lider pe acest segment. Implementarea unor soluții ITC la cheie pentru companii de top, care inclu