În timp ce ţările vecine îşi procură sarea pentru deszăpezire încă din vară, autorităţile din România sunt luate prin surprindere an de an de condiţiile meteorologice şi lasă totul pe ultima sută de metri. Situaţia se repetă şi în acest an, întrucât CNADNR nu a încheiat contract cu Salrom până de curând.
Societatea Naţională a Sării – Salrom, singurul producător de sare din România, a livrate deja 50.000 de tone de sare pentru deszăpezire Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Cele două companii au încheiat în luna octombrie un contract pentru cumpărarea a 400.000 tone de sare la un preţ de 182 lei pe tonă, la care se adaugă TVA. Ceea ce înseamnă că CNADNR plăteşte 73 milioane de lei, fără TVA, pentru sarea pe care o va împrăştia la iarnă pe drumurile naţionale şi autostrăzi. Din această cantitate, Salrom s-a angajat să asigure transportul a 105.000 tone de sare pentru deszăpezire către CNADNR.
Aceasta în timp ce state precum Ungaria, Slovacia şi Serbia au încheiat aceste contracte încă din vara trecută, iar primele cantităţi de sare necesară deszăpezirii pentru iarna care vine le-au fost livrate încă din luna iulie. Furnizorul de sare comun este nimeni alta decât Societatea Naţională a Sării din România, care administrează zăcăminte de sare suficiente cât să ne ajungă timp de câteva sute de ani.
„Pentru iarna 2013-2014, vom livra CNADNR cu 30% mai multă sare pentru deszăpezire decât iarna trecută, când a solicitat 230.000 tone de sare. Am livrat deja 50.000 tone de sare din cele 400.000 de tone pentru care am încheiat contract. Apoi vom furniza lunar câte 100.000 tone de sare. Pentru Ungaria, Slovacia şi Serbia am livrat sare pentru deszăpezire încă din luna iulie”, a declarat pentru cotidianul PUTEREA directorul general al Salrom, Aurel Bucur.
Alte 100.000 tone de sare pentru iarnă consumă autorităţile locale. Însă