Apple şi Google nu se prea concentrează pe segmentul enterprise (de afaceri) prin oferta de produse şi servicii, a declarat joi Chris Capossela, vicepreşedinte Microsoft, la conferinţa Microsoft Summit 2013, care se desfăşoară în perioada 6-7 noiembrie la Bucureşti. Cele două companii rivale se concentrează în special pe segmentul de consumatori, care, potrivit lui Capossela, este extrem de important şi pentru Microsoft. „Nu vrem să fim o companie pentru consumatori sau o companie pentru segmentul enterprise, ci o companie pentru consumatori şi enterprise”, a spus vicepreşedintele Microsoft.
El a subliniat importanţa celor patru megatrenduri care definesc industria IT de azi: social media, mobilitatea, cloud computing-ul şi Big Data.
„Vrem ca următoarea Facebook să fie construită pe platforma Windows Azure”
În ceea ce priveşte cloud computing-ul, Caposella a spus că şi-ar dori ca următoarea reţea socială Facebook să fie construită pe platforma cloud dedicată companiilor a Microsoft - Windows Azure. Potrivit lui, platforma este folosită de jumătate din corporaţiile din lista Fortune 500, a celor mai mari 500 de companii din lume după venituri.
Veniturile de pe urma Azure au crescut cu 200% în ultimul an, fapt care arată cât de important este astăzi cloud-ul, o industrie care creşte de cinci ori mai repede decât piaţa IT. În 2014, veniturile înregistrate la nivel global de pe urma cloud-ului vor fi de 180 miliarde de dolari.
Legat de social media, Capossela crede că fiecare companie ar trebui să folosească o reţea de socializare internă - dezvoltată „în casă” sau de altcineva -, care să le permită angajaţilor să relaţioneze sau care să permită interacţiunea cu clienţii.
Apple şi Google nu se prea concentrează pe segmentul enterprise (de afaceri) prin oferta de produse şi servicii, a declarat joi Chris Capossela, vicepreşedinte