Modelul care a dat naștere curentului crossover, Nissan Qashqai, a ajuns la a doua generație. După mai bine de două milioane de unități vândute, compania japoneză a decis că este momentul unei schimbări de atitudine.
Noul Qashqai are un design mai modern și mai orientat către dorințele utilizatorilor din zonele urbane. Liniile mai domoale și interiorul modern, precum și noua gamă de propulsoare fac din această a doua generație un successor demn de renumele variantei anterioare.
Conform Nissan, noul model a fost dezvoltat pornind de la platform CMF (Common Module Family) a Alianței Renault-Nissan. Grație unei lungimi majorate cu 49 mm și unei staturi mai joase, vehiculul oferă un spațiu interior mai generos și o manevrabilitate crescută. Sistemele de asistență includ acum Front Collision Avoidance, Driver Attention Support, Traffic Sign Recognition, precum și Intelligent Park Assist.
Dezvoltat în Marea Britanie - la Londra, unde se află Nissan Design Europe, și la Cranfield, sediul Nissan Technical Centre Europe – noul Nissan Qashqai poate fi comandat fie cu unul dintre cele două propulsoare alimentate cu benzină, fie cu unul dintre cele două dieseluri. Motorul 1.2 DiG-T – 115 CP are un consum declarat de producător de 5,6 l / 100 km și emisii de CO2 de doar 129 g/km, în timp ce variant mai potent, și 1.6 DiG-T – 150 CP, afișează un consum similar dar emisii de 132 g / km. Clienții care preferă motoarele diesel au de ales între a șasea generație a propulsorului 1.5 dCi – 110 CP care consumă 3,8 l / 100 km emițând doar 99 g CO2 / km și noul 1.6 dCi care dezvoltă 130 CP. Dotat cu acest motor, Qashqai consumă 4,4 l / 100 km și emite 119 g CO2 / km. Cel mai puternic motor diesel este singurul care poate fi comandat în combinație cu noua transmisie Xtronic.
Clienții au în continuare posibilitatea de a opta pentru variante