Scris de Dan Birta - Angajatorii au aflat direct de la şefii ITM Bihor răspunsuri la problemele cu care se confruntă.
Reprezentanţii firmelor bihorene susţin că, în ultima vreme, controalele ITM Bihor au fost prea dese, pe de o parte. Pe de altă parte, patronii bihoreni spun că speţe identice sunt judecate diferit de la judeţ la judeţ.
Pentru a lămuri lucrurile, Asociaţia Firmelor Bihorene (AFB) i-a convocat la o întâlnire cu reprezentanţii firmelor din judeţ pe şefii ITM Bihor. Au răspuns invitaţiei Marius Rotar – inspectorul şef al ITM Bihor, respectiv Nadia Racz şi Nicolae Hoduţ, inspectori şefi adjuncţi pe teme de relaţii de muncă şi securitate şi sănătate în muncă. Întâlnirea a avut loc joi, 7 noiembrie la Hotel Ramada. „Am făcut controale în urma sesizărilor primite şi conform tematicilor la nivel naţional. Nici mai multe, nici mai puţine ca în alte perioade”, a declarat Marius Rotar.Discuţii pro şi contra
Radu Silaghi, directorul executiv al AFB a prezentat întrebările puse de angajatori, întrebări trimise anterior şi spre ITM.
Prima întrebare s-a referit la magazinele aflate în marile centre comerciale şi mall-uri şi programul lor din zilele de sărbători legale. „Problemele se tratează diferit de la judeţ la judeţ, de la ITM la ITM. Ar trebui să existe o aplicare unitară a legii”, a precizat Radu Silaghi.
„Sărbătorile legale sunt zile libere. Legiuitorul a stabilit că în aceste zile nu se lucrează. Se poate desfăşura activitate doarîn unităţile de alimentaţie publică şi din domeniul sănătăţii”, a subliniat şeful ITM Bihor.
Mariana Cibu, directorul supermarket-ului Crişul nu a fost de acord cu răspunsul primit, susţinând că în timp ce Crişul a fost închis în perioada de sărbători legale, alte magazine similare din Lotus au fost deschise, deşi nu făceau parte din categoria celor amintite. „Am fost sancţionaţi pentru că am deschis î