În faţa vitrinelor ce oferă luxul „de-a gata“, a câştigat teren şi în România un concept de comerţ foarte la modă în anii ‘60 - tailoringul. Iar pentru adevăraţii cunoscători în materie de croitorie de comandă, numele Juliei Kristensen are o rezonanţă aparte
Pe cât de cunoscute sunt brandurile pe care le-a adus în țară prin Casa Frumoasă, primul şi cel mai exclusivist concept store din România – Scabal, Brioni, Loro Piana, Santoni etc. – pe atât de low profile este Julia Kristensen pentru publicul larg. Cei 17 ani pe care i-a petrecut lituanianca în România au lăsat puține urme în presă legate de povestea ei de business, și nici acelea n-au legătură cu vreo dorință liber-exprimată: numele ei e pomenit, de pildă, doar în știrile despre afacerea cu lux pe care a construit-o aici şi care a ajuns acum la venituri de 3,2 mil. euro, 50 de angajaţi, cinci magazine şi un restaurant (Veranda). Julia Kristensen nu se încadrează deci, în categoria oamenilor de afaceri-vedetă: a crescut în orașul Riga și înainte să-și croiască locul în piața locală de lux, „eram director la un holding în Danemarca. Şi atât“, se limitează ea să dezvăluie.
Pe podiumul antreprenoriatului românesc, defilează din 1996, când a început să importe stofele belgiene Scabal, cel mai cunoscut producător de stofe de lux din lume. Despre branduri exclusiviste şi costume realizate de comandă se discuta atunci doar în termeni de „viitor potenţial de investiţie. Era o nişă deloc exploatată în România şi, ca orice piaţă nouă, avea multe plusuri, dar şi minusuri la fel de mari. Nu a fost uşor să aduc un brand atât de exclusivist pe o piaţă care nu a fost obişnuită cu aşa ceva“, mărturiseşte femeia de afaceri. Între timp, s-au schimbat condiţiile de piaţă, ceea ce-o face pe Kristensen să judece perspectivele companiei pe care o conduce în termeni de „atunci“ şi „acum“.
Concret, dacă „atunci“