Autostrada Sibiu - Pitesti ar putea sa nu se mai faca decat dupa anul 2020, cel putin asa sustine Dan Sova, ministrul marilor proiecte care propune mutarea Coridorului IV pe ruta Sibiu - Brasov. Sova justifica schimbarea traseelor prin costul prea mare in cazul autostrazii Sibiu - Pitesti, desi 85% din fonduri vin de la Uniunea Europeana, iar autostrada in discutie este un proiect prioritar al UE si aflat si pe nou stabilitul coridor Rin - Dunare. Sova spune ca in cazul schimbarii traseului prin Brasov, Comisia Europeana ar urma sa se pronunte pana la finele anului. Amintim ca guvernul vrea sa faca in concesiune autostrada de la Brasov la Comarnic, o autostrada ce ar urma sa fie construita de un partener privat si care va fi cu taxa.
Sova muta Coridorul IV pe la Brasov si vrea Sibiu - Pitesti dupa anul 2020
Prezent joi seara la Digi 24, ministrul Marilor Proiecte Dan Sova a anuntat oficial ca intentioneaza sa schimbe traseul uneia din autostrazile considerate de UE proiect prioritar, si anume Sibiu - Pitesti.
"Trebuie sa inchidem coridorul IV, scopul nostru e sa ajungem de la Nadlac la Constanta pe autostrada", a declarat Sova. Cu toate acestea, Sova inainteaza varianta Sibiu - Brasov si nu Sibiu - Pitesti, tronson de autostrada aflat pe lista prioritatilor si a noilor coridoare de transport ale UE.
Sova sustine ca este vorba despre parerea sa personala si argumenteaza prin costurile foarte mari pe care le-ar presupune autostrada pe Valea Oltului.
"De la Sibiu la Pitesti, cea mai ieftina varianta este 3,2 miliarde euro. Atat costa autostrada. De la Sibiu la Brasov, ca sa incheiem coridorul IV Brasov - Comarnic - Bucuresti, cea mai scumpa varianta e 900 de milioane de euro. Diferenta intre cele doua tronsoane, pentru a inchide Coridorul IV, e aproape de 400%.
Si mai am un argument, foarte simplu. Toti