Pe 6 şi 7 noiembrie a avut loc în Bucureşti, la Willbrook Platinum Business & Convention Center, unul din cele mai importante evenimente IT locale – Microsoft Summit 2013. Au fost mulţi speakeri, foarte mulţi participanţi dar şi discuţii de calitate. Am participat în ambele zile, la cât de multe sesiuni a fost posibil şi, la final, vreau să împărtăşesc câteva observaţii, plus ştiri interesante. Audienţă diversă şi foarte interesată de eveniment
Microsoft Summit 2013 a primit peste 1000 de participanţi în fiecare zi a evenimentului. Cum era de aşteptat, audienţa a fost foarte diversă şi a inclus oameni de business, profesionişti din domeniul IT care lucrează cu tehnologii Microsoft, dezvoltatori interesaţi de ecosistemul Microsoft, presă, bloggeri dar şi mulţi entuziaşti ai tehnologiilor Microsoft.
M-a surprins foarte plăcut că toţi participanţii au fost cu adevărat interesaţi de eveniment şi subiectele de pe agendă. La finalul fiecărei sesiuni au fost multe întrebări şi discuţii foarte directe şi oneste despre ceea ce face Microsoft versus competiţia sa. Nu au lipsit multe întrebări incomode care au fost abordate deschis de vorbitori dar şi de angajaţii Microsoft prezenţi la eveniment. Iar asta m-a dus la altă observaţie importantă.
Românii vor mai mult acces la serviciile dar mai ales la produsele Microsoft
Un substrat al multora din întrebările incomode puse de audienţă este faptul că românii doresc mai mult acces la serviciile dar mai ales la produsele Microsoft. De exemplu, în cadrul conferinţei de presă organizate în prima zi a evenimentului, dar şi imediat după, s-au tot repetat întrebări cum ar fi: Când vom avea un Microsoft Store în România? Când vom avea Surface 2 în România? Când se va lansa Xbox One pe canale oficiale Microsoft, în România?
Şi în discuţiile private avute cu o parte din participanţi, mi-a fost evident că români