Nela Popoveniuc, profesor la învăţământul primar de la Şcoala “Ion Creangă” din Bacău, a descoperit o nouă metodă pedagogică care îi va ajuta pe micuţi să înţeleagă mai uşor orele de curs.
Este vorba despre “Metoda performanţelor diferenţiate”, care va fi publicată în ,,Metode de stimulare si dezvoltare a potentialului creativ al elevilor’’, sub coordonarea Conf. Otilia Clipa, de la Universitatea “Ştefan cel Mare” din Suceava. Ba mai mult, noua metodă de învăţare va fi omologată la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci.
“Rezultatele au fost vizibile în favoarea elevilor, metoda fiind centrată pe elev, şi ceea ce este într-adevăr foarte demn de luat în seamă, este faptul că într-o oră de curs se poate lucra cu un colectiv întreg de elevi, cei 30 de elevi pot ieşi cu toţii la tablă, rezolvând exerciţii special alese după nivelul lor de pregătire”, a explicat Nela Popoveniuc.
Prezentarea metodei
În clasă există patru-cinci tabliţe, iar tabla mare va fi impărţită în tot atâtea coloane, astfel încât toţi elevii unei grupe să fie scoşi la tablă în acelaşi timp. Învăţătoarea clasei va scrie pe tăbliţe seturi de exerciţii pentru fiecare elev în parte, în mod diferenţiat pentru nivelul de cunoştinţe şi de dezvoltare intelectuală al fiecăruia. Cunoscând modul în care sunt poziţionaţi elevii în bănci, învăţătoarea clasei poate să ştie la ce tăbliţă va veni să lucreze fiecare elev. “Este foarte importantă organizarea colectivului şi modul în care fiecare ştie exact ce are de făcut”, a mai adăugat învăţătoarea Popoveniuc.
În timp ce o grupă rezolvă la tăbliţe primul set de exerciţii ce le sunt destinate, elevii rămaşi, numiţi sugestiv "Detectivii de greşeli’’, urmăresc dacă toţi colegii lor au rezolvat corect exerciţiile. Pe rând, vor ieşi apoi la tăbliţe următoarele două grupe.
Pe un flanelograf se va afla panoul de rezultate - o planşă int