Noua generaţie de tineri, născuţi între 1990 şi 2000, numiţi şi mileniali, reprezintă target-ul principal al companiilor de IT&C. Liberali, implicaţi în acţiuni de voluntariat şi mai ales digitalizaţi, tinerii sunt direct interesaţi de tehnologie şi mediile digitale de comunicare.
Conform raportului de cercetare YouBus. Tendinţe în activităţi, preferinţe şi consum. Primavara-Vara 2013, realizat de platforma Youth Monitor, cele mai răspândite electronice printre tinerii din România sunt smartphone-urile (51,3%), laptopurile (52,9%) și camerele foto digitale (53,9%).
Smartphone-urile continua să fie cele mai dorite gadget-uri: 15,1 % dintre tineri intenţionează să achiziţioneze un smartphone în perioada imediat următoare, în timp ce 10,1% sunt interesaţi în achiziţionarea unei tablete, devansând astfel laptopurile (9,6 %).
În ceea ce priveşte afinitatea pentru branduri, tinerii din România sunt parțial aliniaţi cu piaţa mondială, cei mai mulţi dintre ei alegând telefoanele Samsung (35,8%). Pe locul al doilea, persista afinitatea pentru Nokia, probabil şi datorită operaţiunilor derulate în România de către gigantul finlandez. Astfel, 34,1 % dintre tineri continua să aleagă Nokia, în timp ce Apple se afla pe locul 3 cu doar 8,4 % afinitate printre tineri, lucru datorat şi costului prohibitiv pentru marea majoritate a tinerilor care încă nu au un job stabil.
Loialitatea faţă de brand nu se transmite însă de la telefoane mobile la tablete, în plan regional, tinerii din România având grade diferite de afinitate faţă de Samsung şi Apple.
Vestea bună este ca producătorii romani încep să deţină o cotă importantă de piaţă, în jur de 25% dintre preferinţele tinerilor se îndreaptă în această directe. În ceea ce priveşte brandurile, , pe primele două locuri « româneşti » se situează producătorul braşovean Allview şi Eboda, ambele cu 0,8%.
Noua ge