In doar 45 de zile de cand si-a inceput misiunea, "cartita" Varvara - utilajul de tip TBM (Tunnel Boring Machine) care sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei - a forat aproape 540 de metri si a intrat vineri in statia Orizont, prima statie de pe traseul sau, chiar mai devreme decat estimau autoritatile. Varvara a strapuns peretii mulati ai statiei Orizont in jurul orei 10:30 in aplauzele lucratorilor de la metrou. Dupa translatarea prin statie si o verificare tehnica, TBM-ul isi va continua drumul spre statia Favorit, moment in care si cel de-al doilea utilaj - TBM-ul Filofteia - va fi pus in functiune.
Varvara a intrat, vineri dimineata, in statia Orizont la 45 de zile de cand a inceput sa foreze si cu aproape 10 zile mai devreme decat se asteptau autoritatile. Potrivit directorului general al Metrorex, media de inaintare a utilajului a fost de 16 metri pe zi, insa recordul a fost de aproape 28 de metri in 24 de ore, adica 19 inele montate.
Pasul urmator este procedura de translatare a utilajului prin statia Orizont spre capatul celalalt, punct din care TBM-ul isi va continua forajul spre statia Favorit, urmatoarea statie de pe traseu la care autoritatile spera sa ajunga in circa o luna de zile. Citeste aici ce a declarat premierul Victor Ponta la vizita sa pe santier.
In perioada imediat urmatoare va fi pus in functiune si cel de-al doilea utilaj - TBM-ul botezat Filofteia.
Intrebat de jurnalisti de ce nu a fost pornita si cea de-a doua "cartita", directorul general al Metrorex, Aurel Radu a spus ca nu cunoaste motivele, dar ca este suparat pe constructori ca nu ar lucra la capacitate maxima si ca nu aduc mai multi oameni pe santier.
"Noi mereu am spus ca nu se lucreaza la intreaga capacitate si chiar suntem suparati pe constructori. Am spus ca daca ritmul nu este exact conform graficul,