În octombrie, în afara rezultatelor celui de-al treilea trimestru, Sonae Sierra a inaugurat două noi centre comerciale, în Germania şi Brazilia, şi a anunţat intrarea pe o nouă piaţă – Turcia.
Sonae Sierra, specialistul internaţional în centre comerciale, a înregistrat un profit de 5,1 milioane de euro în primele nouă luni ale anului 2013. În aceeaşi perioadă, venitul direct a fost de in 42,7 milioane de euro, în descreştere cu 7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce valoarea EBITDA este de 83,7 milioane de euro, cu 3% mai mică decât în aceeaşi perioadă a anului 2012.
Aceste rezultate sunt influenţate de impactul vânzării în anul 2012 a centrelor Munster Arkaden - în Germania - şi Pátio Brasil, Penha Shopping şi Tivoli Shopping – în Brazilia, urmând strategia companiei de recirculare a capitalului.
"Continuăm să ne dezvoltăm strategia într-o manieră sustenabilă, îmbunătăţind permanent eficienţa operaţională, limitând riscurile şi extinzându-ne activitatea către noi pieţe emergente. Este important să subliniem în acest moment că, împreună cu chiriaşii noştri, am obţinut în mod constant rezultate mai bune decât indicatorii de vânzări din retail din ţările europene în care operăm, menţinând rate de ocupare stabile în cadrul activelor pe care le administrăm. Mai mult decât atât, continuăm să ne extindem business-ul prin deschiderea de noi centre comerciale, precum şi prin creşterea activităţii de furnizare de servicii", a declarat Fernando Guedes de Oliveira, CEO Sonae Sierra.
Rata de ocupare a portofoliului la nivel global a fost 95%, datorită calităţii activelor şi managementului companiei, în contextul în care ratele de ocupare şi vânzările pe piaţa europeana imobiliară de retail sunt încă afectate de impactul situaţiei economice curente. Performanţa pozitivă a fost, de asemenea, susţinută şi de redeschiderea cinema