Tinerii acordă mai puţină atenţie reputaţiei organizaţiei (11%), mai importante fiind mediul dinamic şi provocator din companie (19%), posibilitatea de a călători în alte ţări (21%) şi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională (45%).
Salariul rămâne cel mai important aspect pentru tinerii care îşi caută un loc de muncă în prezent: peste 70% dintre studenţii din universităţile româneşti afirmă că pachetul salarial îi atrage cel mai mult atunci când trebuie să aleagă un angajator, potrivit unui studiu realizat de Griffiths School of Management din cadrul Universităţii Emanuel din Oradea şi firma de cercetare, training şi consultanţă Advanced Solutions pe un eşantion de peste 1.000 de participanţi.
Deşi specialiştii în resurse umane susţin că tinerii încă au aşteptări salariale nerealiste de la companii raportat la pregătirea lor, studiul arată că cei mai mulţi dintre ei (peste 65% dintre cei chestionaţi) ar accepta salarii cuprinse între circa 160 de euro şi 340 de euro net pe lună (pretenţii sub salariul mediu pe economie de 350-360 de euro net/lună).
„Nu am identificat o tendinţă de scădere a aşteptărilor salariale. Candidaţii cu care ne întâlnim, mai ales cei aflaţi la început de carieră, au în continuare repere salariale neancorate într-o realitate obiectivă. Ei nu raportează pretenţiile salariale la competenţele proprii şi la contribuţia pe care pot să o aducă angajatorului“, spune Irina Pânzaru, managerul linei de business pentru companii mici şi mijlocii din cadrul firmei de recrutare şi muncă temporară ManpowerGroup România. Ea precizează că un raport cost/ venit pentru un nou angajat este greu de calculat de companii, mai ales pentru poziţiile indirect productive (administrative, de suport), astfel că aşteptările salariale ale candidaţilor se formează pe baza veniturilor, a experienţelor celor din grupul de prieteni şi s