Linia de metrou care leagă Aeroportul Henri Coandă de Bucureşti este, din păcate, ineficientă din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia, consideră premierul Victor Ponta, preluat de Mediafax.
Şeful Executivului a făcut această afirmaţie în timp ce aştepta ca scutul de forare să străpungă peretele staţiei de metrou Orizont, pe şantierul de construcţie al liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, în contextul în care a anunţat că pentru linia de metrou spre Aeroportul Henri Coandă-Otopeni au fost alocaţi bani doar pentru studii de fezabilitate.
"Sigur că e o chestiune modernă să ai legătură de metrou cu aeroportul, orice capitală are chestia asta, dar problema e să ai şi trafic, că, dacă n-ai trafic, ai băgat banii şi nu-ţi scoţi nici banii de întreţinere", le-a spus premierul ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, şi reprezentanţilor constructorului, firma Astaldi, implicaţi în proiectul din Drumul Taberei.
Oficiali din Ministerul Transporturilor au precizat că viitoarea linie preia şi călătorii care s-ar îndrepta spre zonele de locuit din zona de nord a Capitalei, o zonă în plină dezvoltare, precum şi pe cei care s-ar duce la cumpărături în centrele comerciale aflate în preajmă.
"Ştiu că sunt şi mall-uri, cu toate celelalte, dar câţi se duc cu metroul la mall ? Ştiţi vreunul care merge cu metroul la mall ?", i-a întrebat Ponta.
"Mai merg. Acum s-a deschis şi Promenada şi se circulă mult cu metroul, mai ales tineretul", a spus unul dintre cei prezenţi, iar ministrul Transporturilor a arătat că, în urma unui studiu făcut de japonezi, s-a constatat că traficul ar fi de 40.000 de călători pe zi, pe cele 12 staţii ale tronsonului.
"Dar nu acoperă. Nu vorbesc de costurile inves