Unul dintre cele mai așteptate tronsoane de autostradă din România are “rezervate” pentru anul viitor 400 de milioane de lei, însă fondurile nu vor putea fi utilizate decât după obținerea unei aviz din partea EUROSTAT.
Conform proiectului de lege pentru bugetul pe 2014, autoritățile au prevăzut în bugetul Secretariatului General al Guvernului, la capitolul Transporturi o sumă de 400 milioane de lei care nu va putea fi repartizată sau utilizată în alte scopuri.
“Repartizarea sumei poate fi efectuată numai după obţinerea opiniei EUROSTAT cu privire la clasificarea în afara bilanţului/conturilor naţionale a cheltuielilor efectuate în cadrul obiectivului „Construcţia autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronsonul Comarnic – Braşov”, se menționează în proiectul de lege.
“Avem prevăzut un buffer bugetar pentru a putea semna şi demara proiecte importante de infrastructură, în primul rând, proiectul de Autostradă Comarnic-Braşov, chiar cu 2014 şi, de asemenea, proiectul de Autostradă Suplacu de Barcău – Borş, o parte din ceea ce ştiţi că s-a declanşat ca fostul proiect al Autostrăzii Transilvania şi pe care trebuie să îl continuăm şi avem posibilitatea să-l continuăm în 2014”, a spus prim-ministrul Victor Ponta.
Tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov este primul din România care va fi construit sub formă de concesionare, adică cu bani de la constructor, urmând ca acesta din urmă să-și recupereze banii în cei 30 de ani de exploatare.
Pentru tronsonul Comarnic-Brașov, CNADNR așteaptă până pe 15 noiembrie ofertele finale de la cele trei asocieri rămase în cursă, urmând ca la finele lunii să fie declarat câștigătorul, potrivit declarațiilor realizate de directorul companiei de drumuri, Narcis Neaga.
Unul dintre cele mai așteptate tronsoane de autostradă din România are “rezervate” pentru anul viitor 400 de milioane de lei, însă fondurile nu vor p