Actorul american Billy Crystal vorbeşte despre începuturile carierei sale, într-un articol din New York Times, povestind că şi-a început cariera la Teatrul La MaMa, în două spectacole regizate de Andrei Şerban, „Ubu Roi” and “Arden of Faversham“ în 1970.
Billy Crystal si-a făurit o carierã prolificã în industria divertismentului, descoperind reteta succesului atât în fata camerelor de luat vederi - în calitate de interpret - cât si în culise în calitate de scenarist, regizor si producător. "Am jucat un soldat de jucărie, într-o ladă de gunoi", îşi aminteşte actorul într-un articol din New York Times, despre începuturile carierei sale de la Teatrul La MaMa, în două spectacole de-ale regizorului Andrei Şerban, "Ubu Roi" şi "Arden of Faversham".
Cunoscutul teatru experimental new-yorkez „La MaMa” e considerat drept locul de unde a început “revoluţia” teatrului mondial din secolul XX.
Înfiinţat în 1961 de Ellen Stewart, teatrul “La MaMa” s-a dorit mereu o rampă de lansare pentru acei artişti talentaţi care nu-şi găseau locul în altă parte. Pe acolo au trecut, pe lângă Billy Crystal, actorii Danny de Vito şi Harvey Keitel. Aici a fost promovat multiculturalismul în anii în care în Statele Unite xenofobia şi rasismul ajunseseră la cote maxime.
Andrei Şerban a fost unul dintre tinerii regizori în care Ellen Stewart a crezut, încurajându-l să vină în Statele Unite.
Familia lui Crystal a patronat legendara marcã Commodore şi un studio de înregistrări. Tatăl său, Jack, a produs concerte pentru cei mai mari interpreţi de jazz ai acelei epoci, printre care si legendarul Billie Holliday. Contactul cu aceste celebrităţi l-au determinat pe Crystal să aleagă calea comediei improvizate, incorporând înclinaţiile sale pentru imitaţie şi satiră, precum şi abilitatea de a crea personaje amuzante, umane şi emoţionante.
După ce i-a