În timp ce Victor Ponta şi Crin Antonescu îşi împărţeau covrigii împăcării în faţa camerelor de televiziune, în sălile şi pe holurile Palatului Parlamentului tropăiau vineri sute de social-democraţi din toată ţara, veniţi la Consiliul Naţional şi încălzindu-se, de dimineaţă, la „Atelierele Viitorului” – reuniuni tematice coordonate de responsabilii de domenii din PSD. Nebăgat în seamă de presă şi nici chiar de Victor Ponta, Atelierul de Comunicare a reunit o unealtă de forţă a oricărui partid, sub oblăduirea vorbitorului şef al PSD, Cătălin Ivan: oamenii care "dau pe goarnă" în teritoriu, către presa locală şi popor, realizările măreţe de prin birourile de la Bucureşti.
„PSD pe o singură voce” este lozinca ce le bagă minţile în cap celor câteva zeci de purtători de cuvânt şi comunicatori ai PSD din teritoriu, în timp ce unii stau ciorchine în jurul lui Cătălin Ivan, iar alţii sunt mai tentaţi de o amandină cu frişcă de la bufetul vecin cu sala de conferinţă. E greu însă să ai o singură voce, atunci când „din fotoliu” de la centru ţi se zice una, iar „în iarbă”, de la judeţ în jos, te loveşti de alta. Miza este însă „uriaşă” în 2014, când au loc două rânduri de alegeri în care PSD aleargă singur, iar comunicarea este cea care te urcă sau te coboară, după cum le zice expert comunicatorilor Cătălin Ivan.
O broşură de 21 de pagini, cu „Bilanţul Guvernului Ponta” şi ce promite de acum încolo că vor face Ponta şi PSD pentru popor le este împărţită oamenilor în mape, ca să ştie ce să spună presei şi oamenilor când se întorc acasă, la organizaţiile PSD locale. Sună măreţ, dar unii nu sunt convinşi că pot să bage asta oamenilor în cap.
Foto: Alexandru Hojda // Mediafax
La Olteniţa, nimeni nu dă LIKE. "Merge vorba de pe şanţ, asta e informaţia"
Pe Facebook şi pe internet, acesta este viitorul, predică liderii de la Bucureşti: prin like