Într-o locaţie selectă din East London, CEO-ul Nissan, Carlos Ghosn, a fost pe 7 noiembrie maestru de ceremonie la lansarea celei de-a doua generaţii a crossoverului Qashqai 2014. Maşina va debuta comercial la sfârşitul primei luni a anului viitor şi va fi asamblată la uzina Nissan din Sunderland (Marea Britanie).
Vizual, SUV-ul compact Nissan Qashqai pe 2014 nu se îndepărtează prea mult de imaginea noului X-Trail. Astfel, capota cu valuri preia forma de scoică, farurile încastrează pe interior baghete LED sub formă de “V” culcate pe o latură, în vreme ce eficientizările energetice presupun o grilă activă (Active Grille Shutter) ce se închide automat la versiunile diesel atunci când acul vitezometrului sare de 30 km/h.
Platforma utilizată la fabricarea celui de-al doilea Qashqai este arhictecura Renault-Nissan CMF (Common Module Family) ce cântăreşte cu până la 40 de kg mai puţin ca precedenta structură.
La cei (Lxlxh) 4.380 mm, 1.800 mm şi 1.600 mm, Qashqai 2014 creşte marginal cu 5 cm în lungime, are + 2 cm la lăţime şi un -1,5 cm la înălţimea la plafon faţă de precedentul model lansat în 2007 (4.330 mm, 1.780 mm, 1.615 mm).
Cu un aer premium înfrăţit cu look-ul crossoverului Murano şi cu al treilea X-Trail, Qashqai 2014 beneficiază de sistemul de tracţiune integrală Nissan ALL Mode 4x4 ce oferă de la un comutator circular plasat pe consola centrală opţiunea 4x2, Auto Mode gestionat electronic şi Lock AWD pentru situaţiile din off-road când gluma se îngroaşă.
Patru motoare sunt anunţate pentru debutul de anul viitor, propulsoare împărţite simetric între benzine şi motorine:
Benzinarul 1.2 DIG-T pune la dispoziţie, graţie aportului turbo, 115 CP (85 kW) şi un cuplu maxim de 190 Nm. Consumul de benzină este modest, la 5,6 litri de benzină pe un parcurs combinat iar emisiile sunt de 129 grame CO2 la km.
Puternicul 1.6 DIG-T se laudă