O treime dintre participanţii la studiul Institutului Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) afirmă că şi-au schimbat comportamentul de consum în privinţa cărnii de pui, după recentul scandal public în care a fost implicată firma Avicola Călăraşi, se arată într-un comunicat IRES.
Schimbarea se traduce, în cazul celor mai mulţi dintre respondenţi, în primul rând prin refuzul de a mai cumpăra sau de a mai consuma carne de pui din comerţ (43%) şi sporirea atenţiei la cumpărături (26%).
Dintre cei 87% dintre respondenţi care au auzit de firma Avicolă Călăraşi, peste 40% spun că au consumat produse ale acestui producător, iar gradul de încredere în produse este mai degrabă scăzut, cel mai probabil, recentele evenimente fiind cele care stau la baza acestor rezultate.
Totodată, 53% dintre respondenţii care au auzit de Avicola Călăraşi declară că au puţină şi foarte puţină încredere în produsele din carne de pui ale acestui producător, iar 28% au încredere multă şi foarte multă.
În timp ce 44% dintre dintre participanţii la sondaj sunt convinşi că, într-adevăr, carnea era 'alterată', o treime crede contrariul.
Mai mult de jumătate dintre cei intervievaţi (57%) apreciază că autorităţile statului au acţionat suficient de rapid pentru confiscarea cărnii de pui alterate, o treime nu împărtăşesc însă această opinie şi cred că nu s-a acţionat rapid.
Aproximativ nouă din zece respondenţi (87%) au auzit despre 'scandalul cărnii de pui', dar mult mai mic este procentul celor care cunosc numele producătorului: doar 9% indică numele Avicola Călăraşi, 13% spun că este un producător din Călăraşi, dar 67% nu cunosc producătorul.
Peste jumătate dintre participanţii la studiul IRES care au auzit de scandalul cărnii de pui alterate cred că nivelul riscului în urma acestui eveniment este mai mic decât cel existent în cazul evenimentelor legate