Google şi-a modificat, vineri, logoul pentru a-l sărbători pe HERMANN RORSCHACH, la împlinirea a 129 de ani de la naşterea psihiatrului şi psihanalistului elveţian, celebru pentru inventarea testului Rorschach.
Noul logo al Google este unul interactiv, utilizatorii fiind invitaţi să spună ce văd într-un test Rorschach şi să posteze răspunsurile lor pe platformele de socializare Google Plus, Facebook şi Twitter.
Logoul dedicat lui HERMANN RORSCHACH este realizat sub forma unui desen alb-negru, suprinzându-l în partea din stânga a imaginii pe cunoscutul psihiatru şi psihanalist, aşezat pe un scaun şi având în faţa sa un carneţel de notiţe şi un creion.
În centrul noului logo se află o coală simplă de hârtie pe care se pot observa urmele lăsate de cerneală, după ce respectiva foaie a fost îndoită şi readusă la forma iniţială. În cazul logoului interactiv al Google, urmele lăsate de cerneală şi implicit formele rezultate pot fi schimbate la apăsarea unor săgeţi postate în dreapta şi în stânga imaginii.
Testul Rorschach, cunoscut şi sub denumirea de "psihodiagnostic", reprezintă o interpretare liberă a unei imagini asimetrice, fiind folosit pentru alcătuirea profilului personalităţii pacientului. Testul a fost descris de psihiatrul şi psihanalistul HERMANN RORSCHACH în 1921 şi se află la baza psihologiei proiective.
În mod concret, persoana supusă la acest test trebuie să interpreteze ce vede în urmele lăsate de o pată de cerneală pe o foaie de hârtie, după ce respectiva foaie a fost îndoită şi readusă la forma iniţială.
Potrivit independent.co.uk, HERMANN RORSCHACH s-a născut pe 8 noiembrie 1884, la Zurich. Pe când HERMANN RORSCHACH era copil i se spunea "Klecks" (pată de cerneală, n.r.), datorită pasiunii sale pentru arta de a transforma urmele lăsate de petele de cerneală pe hârtie în imagini recognoscibile. Pasiunea lui