Diferenţele între preţurile practicate de farmacii în cazul celor mai vândute medicamente din România depăşesc, uneori, 30%, reiese dintr-un demers jurnalistic al Capital
Aproape că nu există stradă din Bucureşti unde să nu găseşti, înşirate, sedii de bănci, farmacii şi case da pariuri. Dacă băncile, lovite de criză, au început să mai închidă din agenţii, nu acelaşi lucru se poate spune despre farmacii, care înfloresc în continuare. Fenomenul este absolut natural, din moment ce statisticile arată că suntem printre cele mai bolneve popoare din Europa.
Drept urmare, consumul de medicamente este semnificativ. În perioada iunie 2012-mai 2013, farmaciile au vândut aproape 61 de milioane de cutii doar din cele mai utilizate zece medicamente, o sumă impresionantă. De altfel, o familie din România, cheltuieşte lunar aproape 60 de lei în farmacii, ceea ce înseamnă circa 10% din salariul minim. În aceste condiţii, preţurile sunt importante. Capital a mers la reprezentanţele celor mai importante lanţuri farmaceutice pentru a vedea care sunt diferenţele de preţ între ele. Am luat în calcul patru dintre cele mai vândute zece produse, inclusiv Tertensif, cel mai comun medicament utilizat de bolnavii cu hipertensiune, o boală care este deja fenomen naţional.
Concluzia este că diferenţele de preţ sunt sunt semnficative. În cazul produsului Aspenter, cel mai ieftin vinde farmacia Dona, unde, dacă ai cardul de fidelitate, poţi cumpăra produsul cu 7,3 lei, iar cel mai scump vinde Centrofarm, unde acelaşi produs costă 9,5 lei. În cazul Tertensif, reţeaua Belladona se dovedeşte cea mai avantajoasă. O cutie costă 17,5 lei la aceste farmacii, în timp ce la Econofarm ajunge să coste 25 de lei. În cazul Nurofen, cel mai vândut medicament din România după Algocalmin (care mai poate fi procurat doar cu reţetă), diferenţele de preţuri sunt ceva mai mici. Totuş