Preşedintele uneia dintre cele mai mari societăţi de asigurare din România schiţează, pentru Capital, portretul clientului indezirabil. Paradoxal, şoferii profesionişti sunt un dezastru la volan. Explozia daunelor pe zona RCA obligă asigurătorii să împartă clienţii în categorii din ce în ce mai restrânse
“O vârstă fragedă, o maşină puternică, un oraş cu circulaţie intensă. E clar că acest profil de potenţial client pe zona RCA nu are cum să dea satisfacţie unei societăţi de asigurare”, spune, într-un interviu pentru Capital, Mihai Tecău, preşedintele Omniasig. După fuziunea cu BCR Asigurări, societatea pe care o conduce a trecut printr-un amplu proces de “curăţire” a portofoliului sacrificând cotă de piaţă în favoarea unei strategii axate pe profitabilitate.
Măsurile, care potrivit lui Tecău vor conduce la o reducere a pierderilor pe ansamblul lui 2013 şi la un posibil rezultat cu plus în 2014, s-au concentrat mai ales pe zona RCA care a ajuns să mai reprezinte doar 20% din portofoliul companiei. Motivul? Creşterea constantă şi agresivă a frecvenţei şi valorii daunelor. Soluţia găsită de Omniasig nu este una nouă, ca principiu, şi ea a fost aplicată de majoritatea jucătorilor din piaţă. Este vorba despre segmentarea atentă a clientelei, fenomen pe care Capital l-a semnalatîn mai multe rânduri.
Clientul ideal: Şofer între 40 şi 50 de ani, maşină de capacitate medie condusă la ţară sau într-un oraş din vestul ţării
“În România nu poţi să faci cine ştie ce profit din vânzarea RCA. Eu spun că este important că nu mai pierdem ca în anii trecuţi deşi a crescut frecvenţa daunei şi a crescut şi valoarea daunei medii. Soluţia stă în selectarea clientelei”, spune Tecău care mărturiseşte că a ajuns să facă săptămânal analize pentru a determina zonele de risc şi pentru a lua măsuri în sensul creşterii preţurilor acolo unde numă