Urmărirea persoanelor în mediul on-line este un subiect controversat, însă se pare că GOOGLE testeză un sistem care urmăreşte oamenii în lumea reală. Potrivit informaţiilor, mecanismul testat de GOOGLE urmăreşte persoanele aflate la cumpărături pe arterele principale dintr-un oraş.
Sistemul foloseşte locaţia persoanei pentru a putea determina în ce magazin se află, pentru ca apoi să verifice dacă persoana respectivă a căutat o reclamă a magazinului respectiv în mediul online înainte de merge la cumpărături, potrivit Daily Mail.
Google câştigă aproximativ 100 de milioane de dolari într-o singură zi prin vânzarea reclamelor (Google Ads) către afaceri online, arată statistici recente citate de cotidianul britanic.
Dispozitivul de urmărire va ţine evidenţa ratelor de conversie din mediul oline atunci când utilizatorul accesează o reclamă în mod direct, sau când vizitează un site web prezentat într-o reclamă.
Google poate accesa deja anumite informaţii despre utilizatori prin propriile aplicaţii, precum versiunea pentru mobil a browserului Chrome, Google Maps, Gmail şi Google+.
Sistemul testat de Google funcţionează în felul următor: dacă utilizatorii au serviciile de localizare activate ("Location Services") şi au deschisă, în acelaşi timp, una dintre aceste aplicaţii în timp ce fac cumpărături pe o arteră principală, Google poate depista locul exact în care se află. Precizia operaţiunii creşte, de exemplu, dacă un client accesează serviciul Wi-Fi al unei companii.
Google a menţionat, într-o postare pe blog din luna octombrie, planuri de a extinde modalităţile de urmărire a oamenilor: "Pe măsură ce oamenii se află din ce în ce mai mult în mişcare şi trec de la un dispozitiv la altul, comercianţii ne spun că vor să aibă o imagine completă şi precisă a felului în care publicitatea lor online realizează conversiile".
"Conversi