Infrastructura feroviara din Romania este ramasa in urma, insa, Ministerul Transporturilor pune accentul pe reabilitarea acesteia prin folosirea unor proiecte cu finantare europeana nerambursabila, a declarat sambata, ministrul de resort, Ramona Manescu, potrivit Agerpres.
"Este pacat ca avem o infrastructura feroviara foarte dezvoltata ca suprafata, dar ramasa in urma. Pe tronsoane pe care am putea circula cu 120 km/h, circulam cu 40 km/h", a afirmat Ramona Manescu, prezenta in localitatea Toplita, din judetul Hunedoara, la inaugurarea unui drum ce a fost construit prin accesarea de fonduri europene in cadrul Programului Operational Regional (POR).
Ea a mentionat ca transportul cu trenul ar putea constitui alternativa la deplasarea cu masina, dupa modelul altor state dezvoltate.
Ramona Manescu a precizat ca reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare se afla in atentia Ministerului Transporturilor, inclusiv in discutiile pe care institutia le-a avut cu reprezentantii Uniunii Europene.
'Trebuie sa le oferim oamenilor o alternativa la lipsa soselelor, a autostrazilor. In orice stat civilizat se circula mult mai comod, mult mai usor, cu trenul. Si mult mai ieftin. Doar in Romania nu se circula nici cu trenul, nici cu masina. Cu masina pentru ca nu ai pe unde, iar cu trenul pentru ca arata asa cum arata. Infrastructura feroviara este din ce in ce mai greu sa fie utilizata la parametri normali', a adaugat Manescu.
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, ministrul Muncii, Mariana Campeanu, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Hunedoara, Mircea Ioan Molot, si alti reprezentanti ai autoritatilor judetene si locale din Hunedoara au participat sambata, in localitatea Toplita, la inaugurarea unui drum in lungime de 30,2 kilometri, prin Tinutul Padurenilor, pana la granita cu judetul Caras-Severin. Investitia a costat peste 10