Gigantul Google trece la un alt nivel. Oamenii nu vor mai fi urmariti doar in lumea virtuala, ci chiar si in lumea reala.
Google deja testeaza un program care ii permite sa "vada" in ce magazine intra acestia, relateaza Daily Mail. Sistemul testat de Google functioneaza daca utilizatorii au serviciile de localizare activate (Location Services) in timp ce fac cumparaturi. Google va afla locul exact in care acestia se afla.
Daca cumparatorul acceseaza si serviciul Wi-Fi al unei companii, acuratetea datelor obtinute de Google creste si mai mult.
Google a facut deja public faptul ca obtine circa 100 de milioane de dolari pe zi vanzand publicitate online. Deja gigantul IT poate obtine propriile informatii din aplicatiile sale, cum ar fi browserul Chrome, Google Maps, Gmail sau Google+.
Google si-a anuntat intentiile inca din octombrie, motivandu-le astfel: "Pe masura ce oamenii se afla din ce in ce mai mult in miscare si trec de la un dispozitiv la altul, comerciantii ne transmit ca vor sa aiba o imagine completa si precisa a felului in care publicitatea lor online realizeaza conversiile".
"O viziune mai buna asupra acestor modalitati complexe de plata poate ajuta la optimizarea publicitatii online si la repartizarea mai eficienta a bugetului", anunta Google in urma cu o luna chiar pe blogul oficial.
Nick Pickles, director al campaniei ce vizeaza intimitatea oemnilor pentru compania Big Brother Watch, a declarat pentru Mail Online ca a adresat cateva intrebari Google pe aceasta tema, insa nu a primit raspuns.
"Datele de localizare reprezinta cea mai sensibila informatie care poate fi colectata de pe telefoanele noastre, putini oameni realizand de fapt capacitatea device-urilor de a ne monitoriza in orice moment al vietii noastre.
Nu e nicio surpriza ca Google vrea sa isi extind