Centrele locale ale APIA şi serviciul de control în teren sunt subdimensionate, de mai bine de doi ani solicitându-se mărirea schemei de personal, cu efecte, însă, exact contrare, 23 de posturi fiind de atunci suprimate.
Un memorandum privitor la ocuparea posturilor necesare Agenţiei de Plăţi şi Intervenţii pentru Agricultură, adoptat săptămâna trecută de Guvern, dă speranţe funcţionarilor actuali, depăşiţi de norma de lucru.
„Despre acest memorandum nu ştiu nimic, aşteptăm să vedem Monitorul Oficial, însă nevoie de oameni în sistem este, fără discuţie. Noi posturi libere nu mai avem, ni s-au tot tăiat de fiecare dată când s-au vacantat, cu ocazia pensionărilor, însă a fost o discuţie de înfiinţare a unui post de director adjunct. Undeva în vară am fost anunţaţi că se va face reorganizarea, nu ştim nimic concret deocamdată”, a declarat directorul APIA Olt, Marinel Oaşă.
Despre volumul foarte mare de muncă al angajaţilor APIA s-a mai vorbit însă, în cadrul întâlnirilor cu şefii, petrecute la Bucureşti.
„Avem centrele Slatina şi Scorniceşti descoperite, avem doar 17 inspectori de teren, ne-ar mai trebui cel puţin nouă inspectori, pentru că noi în ultimii ani am pierdut 23 de posturi. În 2010 s-a aplicat reducerea cu 8% a posturilor, s-au redus atunci toate posturile vacante şi au mai şi plecat vreo doi, trei oameni. Anul următor s-a mai redus cu 4%... Din 2011 am făcut semestrial solicitări scrise pentru a putea să angajez 25 de debutanţi, de preferinţă cu studii în domeniu, pentru cadastru, altfel degeaba angajez absolvenţi de teologie sau ce mi-au mai venit la concurs. Îmi trebuie oameni care să ştie despre ce este vorba, pentru că lipsa cadastrului la noi este cea mai mare problemă. Anul acesta în scris nu am mai revenit asupra solicitării, însă verbal am făcut-o, alături de alţi directori din ţară. Am spus că angajaţii sunt