O mare parte dintre acestea sunt interesate de derularea unor programe proactive, care includ e-mail, SMS, Facebook sau alte reţele de socializare
Contactul proactiv cu clienţii le arată acestora cum este compania interesată de timpul şi relaţia cu ei
Mai mult de 65% dintre companiile private din regiunea EMEA vor aborda proactiv clienţii în următorii doi ani, conform Interactive Intelligence Group, furnizor global de soluţii software şi servicii dezvoltate pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor.
Peste 77% dintre companiile de servicii medicale şi aproximativ 67% dintre companiile din domeniul FMCG sunt interesate de derularea unor programe proactive pentru a intra în contact cu clienţii, care includ mai multe tehnologii, precum e-mail, SMS, Facebook sau alte reţele de socializare, pentru a creşte gradul de loialitate al acestora.
Contactul proactiv cu clienţii (Proactive Customer Contact - PCC) se referă la serviciile iniţiate de companie şi adresate clienţilor vechi sau noi, utilizând o varietate largă de canale, de la apeluri telefonice, la e-mail, SMS sau chiar servicii poştale. PCC nu include vânzările tradiţionale şi programele de marketing destinate obţinerii de noi clienţi, nici activităţile de up-selling şi cross-selling iniţiate în urma apelurilor primite din partea clienţilor, întrucât acestea sunt în mod inerent reactive, nu proactive.
Clienţii fideli cheltuiesc mai mulţi bani
"Principalul motiv pentru care orice companie ar trebui să utilizeze o formă sau alta de PCC este creşterea veniturilor. Contactul proactiv cu clienţii le arată acestora cum este compania interesată de timpul şi relaţia lor, ceea ce, în timp, conduce la consolidarea acestei relaţii. Clienţii mulţumiţi sunt clienţi fideli, iar clienţii fideli au tendinţa de a cheltui mai mulţi bani", a explicat Marcin Grygielski, Manager Terito