Micul SUV produs la Mioveni este acum ceva mai stilat, mai sclipitor și, grație noului motor de 125 CP, are un nou tonus. Prețul rămâne principala lui atracție
Încă de la prezentarea mondială a facelift-ului, la expoziția auto de la Frankfurt, designerii au dat de înțeles că Dacia Duster nu mai este o mașină low-cost. Planșa de bord remodelată, sistemul MediaNAV, cruise-controlul, asistența la parcare, ergonomia îmbunătățită și atenția pentru detalii urcă modelul, în ciuda contestatarilor, la un nou nivel. E drept că SUV-ul românesc nu poate fi comparat cu un Opel Mokka, Renault Captur sau Peugeot 2008 în privința confortului și a echipamentelor de comandă și control, însă nu trebuie uitat că prețurile modelului Duster încep de la 10.900 euro, iar pentru cel mai ieftin dintre concurenții direcți de la peste 12.700 de euro. În plus, spre deosebire de unii dintre concurenții săi, Duster poate fi comandat cu tracțiune integrală.
Ce e „altfel“ la Duster
Pentru clienții români care cunosc deja modelul, principala întrebare este „ce are în plus noul Duster?“. Ei bine, spre deosebire de varianta anterioară, se remarcă noua grilă a radiatorului, mai puternică dar și prea „sclipitoare“, blocurile optice care includ lumini de zi, o planșă de bord mai bine organizată și arătoasă, care include – pe versiunile superioare - sistemul MediaNAV. La acestea se adaugă sistemul cruise-control, asistența la parcarea cu spatele, airbaguri pentru pasagerii din față, laterale și cortină și chiar scaune încălzite și volan îmbrăcat în piele. Chiar și butoanele pentru acționarea electrică a geamurilor sunt, acum, acolo unde trebuie: pe uși. Trebuie însă menționat că, în timp ce MediaNAV este - grație unei oferte care expiră la finalul anului - gratuit, dotarea mașinii cu celelalte echipamente menționate costă. Tot prin comparație cu versiunea anterioară, Duste