* (an Escape Route from Romania's Breakdown)
Impozitul a ajuns - din mijloc instituţional de susţinere a existenţei împreună şi de stimulare a afacerilor - un instrument confecţionat politic prin care Puterea, confiscând în interes propriu mandatul exercitării suveranităţii încredinţat de suveran, forţează prin mecanisme de "condiţionare" a producţiei de valoare adăugată "rămânerea la frâie" şi nu finanţarea bunurilor şi serviciilor publice!
* Consideraţii de fond
Poziţia de "stat eşuat" în care a fost adusă România este rezultatul firesc al prevalenţei - în raport cu satisfacerea cererii de bunăstare a populaţiei - a unui consens îngust pentru reconstrucţia spaţiului demo- economic pe dimensiuni uzurare şi para-economice guvernate de clientelism, de interese înguste de grup şi de clan, de corupţie şi arierate fiscale care au deturnat raţiunea şi logica tranziţiei către un regim democratic bazat pe statul de drept spre cea a unui regim plutocratic guvernat de dictatura liberului arbitru.
Producţia de bunuri şi servicii de consum privat (intermediar şi final) şi de consum public, de venituri fiscale, de rente, de oportunităţi şi venituri curente a devenit un "mall" în care şi-au stabilit fieful camarila politică şi clientela din dotare care - fără culoare politică - au optat pentru congestionarea fiscală a fluxurilor economice, pentru ipotecarea Ţării şi pentru coborârea în bernă a indicatorilor demo-economici ai nivelului de trai.
Spre a ieşi din criză, Guvernele, în disperare de cauză, au convenit la instituţionalizarea "curbelor de sacrificiu" în economia reală, în economia publică şi în economia veniturilor de înlocuire (economia asigurărilor sociale) care au repercusiuni dramatice asupra complexului economic naţional şi efecte tragice asupra întregii populaţii a României.
Soluţia adoptată, creşterea fiscalităţii şi contract