Lodgy, maşina care a adus multe premiere pentru Dacia, nu este deloc un succes din punct de vedere comercial. Francezii vor umbla la preţ.
Dacia Lodgy a însemnat o premieră pentru marca auto naţională. Atunci când a fost lansată, în primăvara anului trecut la Salonul de la Geneva, s-a spus despra ea că este cea mai mare Dacie. A fost, de asemenea, primul monovolum sub marca Dacia produs vreodată. A fost şi prima Dacia care s-a fabricat în afara României: şi acum, monovolumul este produs în fabrica din Maroc, şi nu la uzina de la Piteşti.
Din ce se întâmplă până acum, se pare că cea mai mare Dacia este un eşec, lucru parţial recunoascut de producători, iar francezii de la Renault se gândesc deja la o scădere a preţurilor care să impulsioneze vânzările.
Arnaud Deboeuf, seful gamei Entry la Renault, a declarat pentru publicaţia auto 0-100.ro că Lodgy are cifre slabe de vânzări din mai multe motive: este un model vândut doar în Europa şi doar sub brandul Dacia, preţul a fost prea mare comparativ cu mai vechiul Logan MCV pe care l-a înlocuit, iar producătorii de autovehicule din aceeaşi clasă au venit cu discounturi semnificative după lansarea Lodgy.
Ca atare, cei de la Renault au început deja o campanie de repoziţionare a monovolumului Lodgy, mai ales pe pieţele din Europa Occidentală. “Acum lucrăm la repoziţionarea lui Lodgy, mai ales în Franţa şi Germania, şi avem în showroom-uri noi liste de preţuri. Este un proces care abia a început şi credem că după această repoziţionare vânzările de Lodgy se vor revigora” a spus Deboeuf.
“Acum vom oferi şapte locuri, echipamente bune, undeva între 12.000 şi 13.000 de euro, faţă de intervalul 14.000-15.000 euro sau chiar mai mult, cum era până acum. Nu preţul de pornire e problema la Lodgy – pentru că nimeni nu cumpără versiunile de intrare în gamă – ci preţurile pentru versiunile de top şi pentru con