Investiţii de peste 260 de milioane de euro au fost inaugurate anul acesta în fabrici la Ploieşti. Peste zece fabrici au început sau şi-au sporit producţia în ultimul an iar oraşul este deopotrivă bază de export dar şi hub regional pentru coordonarea activităţilor. PIB-ul judeţului Prahova în 2012 a urcat pe locul trei la nivelul întregii ţări, după Bucureşti şi Timiş. Ce şanse are însă Ploieştiul să-şi menţină statutul de star în atragerea de investiţii dedicate producţiei?
"Produsul Cappy Pulpy made în România va ajunge la peste 100 de milioane de consumatori", declara la sfârşitul lui octombrie Muhtar Kent, CEO şi preşedinte al Coca-Cola, companie cu afaceri de peste 32 de miliarde de euro la nivel mondial. Kent a venit pentru inaugurarea celei mai recente investiţii a Coca-Cola HBC România, îmbuteliatorul local al mărcilor de băuturi răcoritoare. Pentru instalarea noii linii, bugetul a fost 22 de milioane de euro, iar băuturile vor pleca spre consumatori din Bulgaria, Ungaria, Croaţia, Bosnia, Cehia şi Slovacia. Investiţia a fost realizată la Ploieşti, oraş în care anul acesta au fost inaugurate, conform calculelor Business Magazin, investiţii de peste 260 de milioane de euro. Pe lângă Coca-Cola, pe lista investiţiilor din acest an se numără British American Tobacco (tutun, 40 de milioane de euro pentru extinderea fabricii), Lufkin Industries (utilaje petroliere, 100 de milioane de euro), Honeywell Frictions (auto, 58 de milioane de euro), AdePlast (materiale de construcţii, 5 milioane de euro), Coficab (auto, 22 de milioane de euro) sau Toro (sisteme de irigaţii, 20 de milioane de euro).
Iar 2013 nu este o excepţie în ce priveşte investiţiile atrase. „În 2011, judeţul Prahova s-a situat pe locul doi în ţară în funcţie de valoarea investiţiilor realizate (74 de milioane de euro) şi după numărul de locuri de muncă nou create prin investiţii