Ignorate de pietonii care sunt în stare să umble la ei cu certificate medicale pentru a nu le urca, considerate „groznice“ din punct de vedere estetic către de autorităţile locale, cele patru pasarele de 400.000 de euro de pe Valea Prahovei au reuşit, în cele aproape trei luni de când au fost date în folosinţă, să bifeze şi un efect pozitiv: coloana de maşini inerentă are o viteză de deplasare „mai mare“
Date în folosinţă pe 17 august, cu o întârziere de două zile faţă de termenul prevăzut iniţial, mini-vacanţa de Sfânta Maria, cele patru pasarele pietonale din Comarnic, Buşteni (două) şi Azuga au fost, încă de la început, obiect al criticilor venite din partea pietonilor, autorităţilor locale şi politicienilor.
Chiar primul ministru Victor Ponta le-a considerat ca nimic altceva decât „un pansament pentru o boală gravă“, pe când deputatul de Prahova Roberta Anastase (PDL) le-a catalogat ca „atracţia ruşinoasă“ a Văii Prahovei, iar deputatul zonei, Mircea Roşca (PNL), a spus că sunt „groznice“ din punct de vedere estetic, cu un mare impact negativ de imagine pentru una dintre cele mai frumoase zone turistice din ţară. În plus, acestea sunt montate la o înălţime foarte mare, nu pot fi folosite de persoanele în vârstă şi sunt inutile pentru persoanele cu handicap.
După trei luni de când au fost date în folosinţă, previziunile nu sunt departe de realitate. Principalul scop al montării pasarelelor a fost fluidizarea traficului de pe DN 1, drumul naţional sufocat în fiecare weekend de miile de turişti care merg în staţiunile montane, prin eliminarea a şapte treceri de pietoni unde se produceau frecvent blocaje.
Doar că, aşa cum era de aşteptat, eliminarea zebrelor nu a însemnat, obligatoriu, şi disciplinarea pietonilor care preferă să-şi rişte viaţa în traficul de pe drumul naţional decât să ia în piept 40 de scări la urcare şi alte 40 la cobo