Rândurile următoare nu sunt „literă de lege”, ci doar îndemn la adaptare, la focus pe lucrurile cu adevărat importante şi pe factorul uman, elemente pe care le-aş pune oricând în „balanţă” pentru a obţine orice stare de echilibru.
1. Firesc în evoluţie
În orice echipă, în orice business, indiferent de mărime, sunt de parcurs o serie de etape succesive. Literatura vorbeşte despre: formarea – furtuna – normarea – performarea (modelul Tuckma). Abia în ultima etapă apare echilibrul, moment în care membrii încep să funcţioneze ca un tot, eficient şi în sincron, acceptându-se şi valorificând diferenţele şi aportul fiecăruia. Însă, fiecare etapă premergătoare performării este esenţială în evoluţie.
2. Echilibrul între valorile angajaţilor şi cultura companiei
Aţi lucrat într-o companie în care să simţiţi că nu faceţi „click” cu nimeni şi cu nimic din ce se întâmplă acolo? De fapt, valorile, credinţele şi preferinţele personale nu se potriveau cu cele ale companiei. E ca şi cum am încerca să angajăm la Google oameni care au performat într-o organizaţie structurată, înalt proceduralizată, cu aversiune faţă de risc, conservatoare. Nu ar fi un „mariaj” tocmai reuşit...
Citeste mai mult pe cariereonline.ro