Patronatul Societăţilor din Construcţii a elaborat un program de susţinere a firmelor care doresc să intre pe pieţele externe
Confruntate cu o piaţă locală în scădere accentuată, firmele de construcţii din România se orientează către zonele care sunt acum în plină dezvoltare: Nordul Africii, Orientul Mijlociu, Federaţia Rusă şi Asia Centrală. “ Noi putem fi extrem de competitivi dacă discutăm de costul de finanţare, dacă discutăm de partea de dotare tehnică, adică de utilaje, dar mai ales în partea de mamagement”, a declarat Cristian Erbaşu, preşedintele Patronatului Societăţilor din Construcţii (PSC). Acesta a mai precizat că există un nucleu de companii care au capacitatea şI care au demonstrat în România că pot face faţă unor exigenţe ridicate şI unor proiecte de anvergură şI care acum vor să demonstreze acest lucru şI în afara ţării. Există deja 10 firme româneşti care au încheiat contracte în afara ţării.
Sectorul construcţiilor este prea puţin prezent în ponderea exporturilor, în timp ce 82,2% din exporturile cu bunuri ale României se datorează capitalului strain, a declarat Mihai Ionescu, vicepreşedintele Consiliului de export al României.
“ Cred că sectorul construcţiilor are încă un potenţial bun pentru a ieşi pe pieţele externe, iar Consiliul de export încearcă să vă sprijine iniţiativele. Cu toate acestea, exportul de bunuri al României s-a realizat în mare măsură, 82,2%, datorită firmelor cu capital străin, majoritar sau minoritar, dar cu capital străin”, a precizat Ionescu.
Orientarea constructorilor români către pieţele externe vine după mai bine de patru ani de criză, lipsa proiectelor locale fiind cea mai mare problemă a constructorilor români. “ Investiţiile au scăzut, operatorul principal a rămas statul, în zona privată e o pridenţă exagerată, dar justificată. Sper să ne aflăm în ultimul an al acestu declin şI s