Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri (UNTR) din România atrage atenţia că majorarea accizelor pentru carburanţi se va transmite, prin componenta de transport, în preţurile finale ale tuturor produselor de pe piaţă pentru consumatori. În plus, transportatorii cer întâi autostrăzi pe care să se circule, apoi taxe pentru drumuri, ca referire la aşa-zisa intenţie a Guvernului de a direcţiona banii din creşterea accizelor într-un fond pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.
"Atragem atenţia că sumele ar trebui să fie adunate din taxarea unei reţele de autostrăzi existente, nu închipuite, şi suntem de părere că orice taxă suplimentară apărută înainte de a conecta capitala ţării cu reţeaua de autostrăzi din Europa devine inacceptabilă şi total nejustificată".
Potrivit sursei citate, transporturile, depozitarea şi logistica reprezintă 10% din PIB, iar industria transporturilor a ajuns la limita toleranţei si suportabilităţii, astfel că orice majorare a costurilor trebuie să fie transmisă integral şi imediat clienţilor/beneficiarilor.
"Considerăm că, prevederea introducerii unei accize de 7 eurocenţi la litrul de carburant este total nepotrivită în acest moment şi dorim să menţionăm că aceasta reprezintă o ameninţare gravă şi permanentă pentru stabilitatea unei industrii cu un impact atât de puternic asupra economiei", precizează într-un comunicat UNTR.
Guvernul, prins cu minciuna
Guvernul a decis majorarea accizelor pentru carburanţi cu 7 eurocenţi pe litru, pentru a colecta rapid bani mulţi la buget anul viitor. Executivul spune că banii astfel colectaţi vor fi direcţionaţi într-un fond pentru proiecte de infrastructură rutieră.
Transportatorii spun însă că acest lucru nu este permis de legislaţia europeană: "Fondurile speciale nu sunt admise în Europa, astfel încât o eventuală alocare a sumelor